Kundreskontra

Vi ger dig en kundreskontra med en samlad engagemangsbild för varje hyresgäst.

Kundreskontran i verksamhetssystemet 

Hos oss får du en gemensam kundreskontra för både fakturor och hyresavier. Du behöver inte längre arbeta i olika system för att få en samlad bild.

Fakturor och avier

En faktura från ett ärendesystem avser ett redan utfört arbete, medan en hyresavi som skickas ut i förväg avser en kommande tjänst. Det leder till olika hantering och olika sorters bokföring.

Intäkterna från en hyresavi sträcker sig en eller flera perioder framåt i tiden och behöver periodiseras. När betalningen kommer gäller det att hålla ordning på att de äldsta avierna betalas först även om hyresgästen av misstag valt att betala på en senare. 

Kundreskontran i LEB hanterar dessa skillnader.

Integrera vår kundreskontra med valfri faktureringstjänst för att själv slippa tänka på utskrifter, e-fakturor och mailfakturor. Kombinera med automatiska betalningslösningar för en smidig vardag. 

Huvudfunktioner

  • Integreras med ditt ekonomisystems huvudbok / reskontra
  • Skapa manuella fakturor utöver ärenden och hyresfakturor
  • Kreditera enkelt och backa i försystemen
  • Enkel återutskrift av avier och fakturor
  • Möjlighet att sätta respitdatum på enskilda avier/fakturor
  • Integrerbart med utskriftstjänster som Itella och InExchange
  • Inbyggt stöd även för lokala faktura- / aviutskrifter
  • Möjlighet att arkivera fakturakopior som PDF-dokument
  • Se kunders betalningshistorik och betalningsmönster
  • Samlad bild av fordringar på dina kunder direkt i verksamhetssystemet

Alla våra moduler

Se alla lösningar

Vill du veta mer?